Du kan få ersättning om din resa blir försenad eller om den blir inställd. Ansökan om förseningsersättning ska göras till det trafikföretag som köpte din biljett av
Har du glömt något ombord på våra tåg? Då vill vi såklart hjälpa dig att hitta det. Hittegods hanteras av tågoperatören SJ Krösa.
Telefonnummer: 08-578 848 00
Öppettider: Helgfria vardagar klockan 12.00-16.00.
Adress: Stationsgatan 5
Måndagar och fredagar klockan 10.30-17.00
Onsdagar klockan 12.30-19.00
Adress: Järnvägsgatan 9 (våning 2 i stationshuset)
Måndag-fredag klockan 12.00-16.00
Adress: Lokstallsgatan 9
Måndag-fredag klockan 12.00-16.00
Bokningsupporten hjälper dig som har resplusbiljett att boka om din resa om den är helt eller delvis försenad. Supporten hanterar hela Krösatågssytemet för resplusbiljetter.
Telefonnummer: 0771-444 300
Öppettider: helgfria vardagar klockan 05.45-22.30, lördag klockan 08.30-20.00 och söndagar klockan 07.45-22.00.